Wysypiaj się!

Intensywność ćwiczeń, napięty harmonogram zadań, a także konieczność skoncentrowania się na dokładnym wykonaniu każdego ćwiczenia powoduje, że Twój organizm musi być właściwie przygotowany do codziennych treningów na siłowni. Podstawą jest wystarczająca ilość snu, dlatego nie należy lekceważyć tej priorytetowej kwestii.

Niewystarczająca ilość snu w trakcie jednej nocy może zahamować wzrost masy mięśniowej, dlatego jako kulturysta powinieneś regularnie pracować nad formą, ale też znaleźć wystarczająco dużo czasu na odpoczynek. Czas na regenerację organizmu jest bardzo ważnym fundamentem budowania wartościowej masy mięśniowej. Aby zmotywować się do przeznaczenia większej ilości czasu na regenerację, warto pamiętać, że mięśnie budują się także podczas odpoczynku. Oczywiście, bardzo istotne jest to, aby ten etap nie trwał zbyt długo i był przemyślany, a także dobrze zaplanowany. Jeśli jednak na rzecz treningów zaniedbamy sen – Twój organizm może się zbuntować, a co za tym idzie, także osłabić. Takie zjawisko przyczynia się nie tylko do spadku motywacji do treningów, ale może spowalniać postępy w budowaniu masy mięśniowej. W czasie trwającego, nocnego odpoczynku naprawom ulegają przede wszystkim mikro uszkodzenia we włóknach mięśniowych. W czasie snu włókna stają się bardziej elastyczne, silniejsze i jednocześnie bardziej odporne. Trenując, warto pamiętać, że każda godzina snu jest bezcenna i niezbędna dla Twojego organizmu po to, aby zyskał on bardzo dużo energii do działania i wydajnie pracował podczas intensywnych treningów. Tak samo jest z budowaniem wartościowej, beztłuszczowej masy mięśniowej. Twoje mięśnie potrzebują starannej, częstej i przemyślanej pod wieloma względami regeneracji.