Angażuj różne grupy mięśni w wysiłek

Jeśli należysz do osób, które dopiero rozpoczynają swoje treningi kulturystyczne – warto dokładnie przemyśleć swoje cele treningowe i zdecydować się na osiąganie ich wedle poszczególnych etapów.

Jeśli chcesz, aby Twoje mięśnie były wytrzymałe i jednocześnie stały się Twoim powodem do dumy to warto zdecydować się na trening z wykorzystaniem tzn. wolnych ciężarów. Po przygotowaniu swoich mięśni do intensywnych i często zmiennych ćwiczeń warto zdecydować się na tzw. trening z wykorzystaniem wolnych ciężarów. Trening cardio w połączeniu z siłowym wzmacnia organizm i jednocześnie przyczynia się do budowania masy mięśniowej. Jednakże wykonanie treningu cardio z ominięciem treningu siłowego może powodować zagrożenie dla zbudowanej masy mięśniowej. W takiej sytuacji dochodzi do spalenia mięśni, a tkanka tłuszczowa zgromadzona w organizmie pozostaje bez zmian. Warto zdecydować się również na urozmaicenie treningu poprzez wykorzystanie ćwiczeń wielostawowych, które pozwolą uniknąć bolesnych przeciążeń Twoim stawom i zaangażują wiele rodzajów mięśni do pracy. Istnieje przekonanie, że w czasie wykonywania jednego ruchu złożonego aż 70 % mięśni szkieletowych zyskuje motywację do wysiłku. Jeśli chcesz, aby proces budowania Twojej masy mięśniowej był efektywny warto pozwolić im sobie również na odpoczynek. W trakcie budowania masy mięśniowej powinieneś sypiać średnio 8 godzin. Jeśli przyjmujesz suplementy to warto rozważyć przyjęcie dawki suplementu, aby poziom testosteronu przed snem się zwiększył.