Minerały i witaminy – suplementy, których nie może zabraknąć!

Stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety kulturystycznej nie wystarczy, jeśli nie zawiera ona wystarczającej dawki witamin i minerałów, których potrzebuje każdy organizm podczas treningu. Jeśli Twoim celem od dawna jest budowanie beztłuszczowej masy ciała to warto wiedzieć, że witaminy pełnią funkcję katalizatorów metabolicznych i ich przyswajanie przez organizm pomaga w regulacji reakcji biochemicznych, które wewnątrz jego zachodzą. Witaminy i minerały są niezbędnym wsparciem dla organizmu w procesie budowania beztłuszczowej masy ciała, dlatego warto regularnie dostarczać mu odpowiednie ilości tych składników, aby funkcjonował prawidłowo i zdrowo się rozwijał. Ponadto należy pamiętać, że minerały biorą czynny udział w procesie zachodzących zmian metabolicznych i jednocześnie mają wpływ na funkcjonowanie naszych tkanek wewnątrz organizmu.

W związku z tym każdy organizm kulturysty potrzebuje takich związków jak magnez, wapń, sód, potas, fluor, selen, miedź, jod, czyli wszystkich niezbędnych mikroelementów do prawidłowego rozwoju organizmu podczas wysiłku fizycznego. Szczególnie istotny jest poziom witaminy B1, czyli tiaminy w organizmie, która reguluje pracę układu nerwowego i sprzyja regeneracji mięśni. Dodatkowo powoduje wzrost komórek nerwowych i przekształca węglowodany w zasoby energetyczne. Źródło witaminy B1 znajdziesz w zielonym groszku, fasoli, słoneczniku i produktach sojowych. Witamina B2 znana jest jako ryboflawina i zapobiega powstawaniu anemii. Jej obecność w organizmie jest szczególnie ważna, ze względu na to, że bierze udział w procesie produkcji czerwonych tkanek krwi.