Odżywiaj się właściwie!

Odżywianie podczas budowania masy mięśniowej jest bardzo ważnym elementem sukcesu. Duża ilość białka, tłuszczów, a także minerałów i witamin stanowi solidne wsparcie dla naszego organizmu podczas budowania masy. Szczególnie ważne jest to w treningu siłowym, podczas którego często wykonujesz intensywne ćwiczenia ze zmiennym obciążeniem. Aby mieć motywację do regularnych treningów, a także lepszego i bardziej świadomego odżywiania warto przypomnieć sobie swoje pierwsze efekty sportowe.

Jako początkujący kulturysta z pewnością miałeś pewne trudności w wykonaniu swoich pierwszych ćwiczeń i jednocześnie w przestrzeganiu zasad zdrowego odżywiania. Jednak właśnie to odżywianie także i teraz może pomóc Ci w osiągnięciu jeszcze lepszych efektów. Przede wszystkim niezależnie od celu, który chcesz osiągnąć Twoja dieta powinna składać się z zielonych warzyw, które mają dużo błonnika, wartościowych minerałów i witamin, a także przeciwutleniaczy. Tego typu składniki pomogą Ci skutecznie pokonać apetyt podczas treningów i jednocześnie wypełnią żołądek uczuciem sytości na dłużej. Dieta każdego kulturysty powinna składać się z 25 % białka, z 60 % węglowodanów i z 15 % tłuszczu, a przede wszystkim powinna obejmować aż 6 najważniejszych składników odżywczych. Węglowodany dostarczają organizmowi energii, dlatego w diecie kulturystycznej na masę nie może ich zabraknąć. Natomiast tłuszcze są częścią Twojego odżywiania i odpowiadają za transport takich witamin jak A, K, E, D, a także dostarczają nienasyconych kwasów tłuszczowych do organizmu.