Stosuj suplementy rozsądnie!

Zaczynając pracę nad budowaniem własnej masy mięśniowej warto zwrócić uwagę na kwestię związaną z odżywianiem. Sposób w jaki się odżywiasz ma ogromne znaczenie dla budowy Twoich mięśni i ich trwałości. Podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych Twój organizm potrzebuje większej ilości węglowodanów i wody, o której bardzo łatwo zapomnieć podczas takich treningów. Często uczucie głodu jest mylone z odczuwanym pragnieniem, dlatego warto dokładnie nawodnić organizm zanim zdecydujesz się pójść na trening. Po wypiciu jednej szklanki wody należy odczekać 10 minut i dopiero wtedy rozpocząć ćwiczenia fizyczne. Jeśli chcesz zbudować wartościową masę mięśniową doskonałym rozwiązaniem jest dodatkowa suplementacja.

Warto sprawdzić odżywki białkowe na masę, które pomogą Ci osiągnąć wymarzone rezultaty ćwiczeń i jednocześnie zbudować solidną masę mięśniową, z której będziesz dumny. Stosowanie odżywek białkowych jako forma suplementacji podczas treningów to również szansa na uzyskanie lepszego wyglądu i dostarczenia większej ilości energii organizmowi. Jednak nie ulega wątpliwości fakt, że kluczowe jest odpowiednie odżywianie i rozsądna suplementacja. Im bardziej przemyślane są Twoje posiłki pod względem składników odżywczych, tym skuteczniejsze efekty możesz osiągnąć. Twoja dieta podczas budowania masy mięśniowej powinna składać się przede wszystkim z dużych ilości błonnika, minerałów, witamin, węglowodanów i oczywiście białka! Dieta początkującego kulturysty bez białka nie pomoże Ci w osiągnięciu konkretnych efektów sportowych i zbudowaniu masy mięśniowej. Właśnie dlatego, aby tego uniknąć zaleca się spożywanie od 1,6 do nawet 2 gramów białka, które przypadają na każdy kilogram masy Twojego ciała. Doskonałymi źródłami białka są chude i czerwone mięsa, przetwory mleczne, jajka, nabiał, a także owoce morza i odżywki.